To be or not to be self-employed?
(The Business Plan)

Připojený soubor: to-be-or-not-to-be-self-employed.pdf

Level: intermediate - advanced
Language focus: modals: can, must, have to
Key vocabulary: pros and cons of being self-employed and an employee
Skills focus: reading and speaking: expressing own opinions, giving reasons
Recommended to use it: before or after watching
Suitable for: whole class
Material: copy of worksheet/interactive board
Time: 15 or more minutes

  • Aktivita má dvě části. V té první si studenti přečtou dva krátké odstavce o lidech, z nichž jeden vede vlastní firmu, a druhý je zaměstnán ve velké společnosti. Studentům buď rozdáme kopie textů, nebo text promítneme na tabuli.
  • Studenti k oběma případům vyjadřují svůj názor, tj. shrnou jejich výhody a nevýhody, co preferují oni a proč.
  • V druhé části pokračujeme diskusí (druhá část aktivity), kdy se třída rozdělí na dva týmy. Jeden tým obhajuje výhody, druhý nevýhody (být zaměstnancem a potom pracovat sám na sebe).

Lined up debate:

Make two teams. One team will be for, and the other team will be against the statement that “being self-employed is better than being an employee. Take time in your groups to think about your position and make notes if necessary. Then stand or sit in two lines opposite the opposing team, and get ready to debate your side if the argument and defend your position. When ready, begin the discussion and counter the opposing sides’ views where possible.


Návrat do:
The Business Plan

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

ENGLISH PLUS
(Angličtina pro ZŠ a víceletá gymnázia)


Vyhledat:

ENGLISH EXTRA - Výuku angličtiny na dtřední škole 

© Ceet s.r.o 2010